focus op employer branding

klantcase swz zorg

Home » Klantcases » Klantcase SWZ zorg

Een intensieve samenwerking met een professionele werken-bij website als resultaat

SWZ Zorg is een organisatie die waarde wil toevoegen aan het leven van mensen met niet-aangeboren hersenletsel of een (ernstig) meervoudige beperking. Dit doen zij door merkbare mensgerichte zorg te bieden en samen de mogelijkheden van de cliënt te onderzoeken. Een organisatie die werkt met hart én hoofd.

Focus op employer branding

SWZ Zorg werkte al langere tijd met Primatch Partner Marco van de Vliet om missende ‘handjes’ op te vangen. Als interim recruitmentconsultant raadde hij aan om de aanpak van het gehele werving- en selectietraject te herzien, met een focus op employer branding. 

De uiteindelijke vraag van SWZ Zorg was tweeledig. Ze hadden behoefte aan een betere registratie van het recruitmentproces en een passende uitstraling naar sollicitanten.

 

Koppeling werken-bij website en ATS-systeem

Met SWZ Zorg werkten we aan een grote arbeidsmarktcampagne. En we staken de huisstijl in een volledig nieuw jasje. Daarbij schakelden we met meerdere partijen: SWZ Zorg, het online marketingbureau waar zij mee samenwerkten en de partij die alle foto’s en video’s creëerde. Samen werkten we naar een zo goed mogelijk resultaat. Bij de inrichting van de werkenbij-site hoorde ook de koppeling met het ATS-systeem. Op die manier heeft SWZ Zorg het volledige recruitmentproces in één tool.

 

Meer herkenbaarheid, meer sollicitaties

De lancering was een groots succes en werd gevierd in de hele organisatie. Het uitstralen van één duidelijk beeld zorgt voor herkenbaarheid: www.werkenbijswzzorg.nl. SWZ Zorg ontvangt nu meer sollicitaties en zet de werken-bij website regelmatig in voor campagnes.

 

  • 146 flessen wijn uitgedeeld bij de lancering
  • 1 grote campagne gedraaid
  • 11.176 websitebezoeken eerste campagne
  • 48,8% van de sollicitaties vanuit de werken-bij site

“Een moderne en professionele werken-bij website. Daar zijn we erg blij mee!”

Piet Nolting

Corporate Recruiter, SWZ zorg

Met gerichte, slimme jobmarketing zet je de juiste media en middelen in om passende kandidaten te bereiken. Dat levert je niet alleen meer, maar vooral kwalitatieve sollicitaties op.