Effectief aanwervingsplan

klantcase KIKOEN

Home » Klantcases » Klantcase KIKOEN

Succesvolle werving van kinderbegeleiders

De uitdaging voor KIKOEN was om kinderbegeleiders aan te trekken, met de eis dat ze flexibel inzetbaar zijn tijdens voor- en naschoolse opvang en gedurende schoolvakanties. Ondanks eerdere inspanningen via diverse kanalen en samenwerkingen met externe rekruteringspartners, bleef de gewenste instroom uit. Hoe vind je kinderbegeleiders, vooral in een krappe arbeidsmarkt?

Onderscheidend vermogen

KIKOEN is een dynamische organisatie die buitenschoolse kinderopvang voor kinderen van 2,5 – 12 jaar organiseert. KIKOEN onderscheidt zich door haar duidelijke visie, innovatieve aanpak en open communicatie. Met een team van 100 begeleiders, verdeeld over 17 teams, biedt KIKOEN buitenschoolse kinderopvang in de gemeenten Balen, Grobbendonk en Olen.

Zorgvuldige begeleiding

Om deze uitdaging aan te gaan, begonnen we met een zorgvuldige voorbereiding. We voerden interviews met kinderbegeleiders en creëerden persona’s om diepgaand inzicht te krijgen in onze doelgroep. Een concurrentieanalyse werd uitgevoerd om te begrijpen waarom kandidaten graag bij KIKOEN wilden werken en wat de organisatie uniek maakte. Deze inzichten vormden de basis voor het herzien van de vacaturetekst en het verminderen van drempels voor sollicitanten.

Tegelijkertijd lanceerden we een mini-jobsite met geïntegreerde rekruteringssoftware om sollicitanten op één centrale plek te beheren en de effectiviteit van onze verschillende mediakanalen te meten.

Missie volbracht

Na deze grondige voorbereiding gingen we over tot de uitvoering van ons aanwervingsplan. We verspreidden onze vacatures op relevante sociale mediaplatforms en andere geschikte locaties waar onze doelgroep actief was. Het cruciale element lag in de persoonlijke boodschap en visuele elementen in onze vacaturetekst. Deze aanpak bleek uiterst effectief en resulteerde in 2 succesvolle aanwervingen binnen slechts 3 weken.

  • Doorlooptijd: 3 weken
  • Facebook: 63.945 vertoningen
  • Google Display: 538.917 vertoningen
  • Aantal klikken naar vacature: 2329
  • Aantal sollicitaties: 14
  • Aantal gesprekken: 7
  • Succesvolle aanwervingen: 2

“Dankzij een frisse blik, een aanpak op maat van onze doelgroep en gerichte targeting resulteerde deze campagne snel tot het gewenste resultaat.”

Nele Leirs

HR & Innovatie, KIKOEN

Een jobsite is de basis voor het werven van nieuwe collega's. Met een team van een webdesigner, online specialist, copywriter en een foto- en videograaf staan wij voor je klaar!